Autopista C-32

La Generalitat i Abertis varen signar un conveni per prolongar l’autopista del Maresme, la C32, fins a la Costa Brava, passant pels municipis de Blanes, Tordera i Lloret de Mar. Des d’aleshores la Generalitat ha presentat en 2 ocasions el projecte constructiu que la plataforma Aturem la C32 ha aturat per resolucions del TSJC per incompliment de la Llei del Canvi Climàtic. 

El Juny de 2020 la Generalitat va presentar per tercera vegada aquest projecte que implicaria construir 7Km d’autopista en sòl forestal tallant el connector ecològic de la Selva Marítima, travessant les muntanyes del Vilar i Sant Pere aïllant paratges de gran valor històric i cultural. 

Actualment el projecte es troba en fase d’al·legacions a l’aprovació inicial.

Bosc C-32

Entitat impulsora

Plataforma Aturem la C-32

Localització

Té afectació en els municipis de Blanes, Tordera i Lloret de Mar

Risc i impactes

El Projecte destruiria 50 hectàrees de bosc verge pel mig de la zona Sud del Massís de l’Ardenya, més de 66.000 arbres, equivalent a 70 camps de futbol, fragmentant totalment aquest espai, en detriment de desdoblar i millorar les vies actuals. Construcció de 4 viaductes, 1 pont de bigues, 1 túnel artificial. Talussos de més de 20 metres d’alçada (edifici de 9 plantes). Carrils d’entrada i sortida d’enllaç a la població de Lloret de Mar de C-32 a carretera C-63 (Vidreres) i Gi-682 (Blanes) de grans dimensions. Estructura per a 4 carrils ( tot i els aparents 2+1). Cost de 93 M euros. Conveni signat amb Abertis que s’encarrega de l’obra. Pel pagament si no hi ha prou augment de trànsit induït pel peatge de Santa Susanna, Generalitat paga el cost amb interessos.

Com defensem aquest espai?

  • Presentant al·legacions al nou projecte i interposant contenciosos sobre les aprovacions.
  • Defensant el desdoblament de les vies actuals, l’execució de la plataforma de Carril Bus, la construcció de les variants de Blanes i Lloret de Mar recollides en els POUM, construcció de pàrquings dissuasius a les afores ben connectats amb transport públic. 
  • Reivindicant el resultat de la consulta ciutadana celebrada l’Abril de 2016 on un 76% dels votants de Blanes i Lloret es van oposar al projecte.
  • Fent difusió dels valors ecològics, paisatgístics i del ric Patrimoni Modernista que es troba disseminat en aquest paratge.

Pressupost

9.000 €

BOSC C-32
Bosc C-32