Nova mobilització per recuperar el camí de ronda entre Colera i Garbet

El pròxim dissabte 3 d’octubre, Empordà Dempeus convoca una nova mobilització per reclamar la recuperació del camí de ronda entre Colera i Garbet. La jornada comptarà amb la participació d’IAEDEN-Salvem l’Empordà, SOS Costa Brava, el Centre Excursionista Empordanès, Jovent Ecologista Empordanès i Platges Netes Colera-Portbou.

La convocatòria serà a les 11.30 h al Port de Colera, des d’on els participants caminaran fins a Cala Port Joan, amb arribada prevista cap a les 12.30 h. La jornada inclourà un vermut popular i una acció sorpresa.

Un tram històric interromput

Les entitats reclamen la recuperació dels trams privatitzats del camí de ronda, un itinerari històric que ressegueix el litoral de la Costa Brava entre Portbou i Blanes i que forma part dels béns comuns del territori.

En el tram entre Colera i la platja de Garbet, el pas va quedar fragmentat amb la construcció de la finca de Can Mateu. A Cala Port Joan també s’hi van construir un moll, una piscina, un magatzem i una terrassa coberta d’ús exclusiu.

Segons les entitats, l’alternativa actual per continuar des de Cala Port Joan fins a Garbet no respecta la servitud de pas i presenta dificultats i riscos, ja que obliga a entrar a l’aigua en un punt on és fàcil relliscar i que també està amenaçat per esllavissades.

Denúncies sense resposta

L’any 2023, els propietaris de Can Mateu, també propietaris dels terrenys de la Muntanya dels Canons, van iniciar obres per perimetrar la finca amb tanques amb la intenció de barrar l’accés al camí tradicional entre Colera i Port Joan, segons denuncien les entitats, sense la corresponent autorització municipal.

IAEDEN-Salvem l’Empordà i SOS Costa Brava van presentar denúncies davant dels departaments responsables, Servei de Costes i Territori, per les afectacions al camí de ronda, al camí tradicional de la Muntanya dels Canons, a la servitud de pas de la zona marítima terrestre i a la seva franja de protecció. Les entitats denuncien que aquestes reclamacions no han obtingut resposta.

Davant d’aquesta situació, Empordà Dempeus convoca la tercera manifestació per recuperar el camí de ronda de Colera a Garbet i anuncia que durant la jornada es donaran a conèixer les futures passes, incloses noves mobilitzacions i denúncies.

Altres continguts de SOS Costa Brava